keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Päänsärkykö tappaa dieetin?

Mä olen aina kärsinyt pienistä pänsäryistä, tosin viime vuosina harvakseltaan.
Toissa päivänä mulle iski hillitön päänsärky kun olin netissä surffaamassa koneella.
Ei auttanut särkylääkkeet, vasta yöunet veivät säryn pois.

Eile päivällä mulle iski taas, kun hetken kävin tietokoneella istumassa. Ei taaskaan teho särkylääkkeistä, ja mulla nakersi niin kovasti, että en saa treenejä tehtyä.
Pohdiskelin että tähän mun uusi elämä kaatuu, päänsärkyyn jota en saa pois. Ei voi liikkua eikä kiinnosta mikään. Melkein alkoi haluttaa yli kahteen viikkoon ensi kerran syödä ihan perus paahtoleipä kinkulla ja juustolla.

Sain tyttären iltapäiväunille. Mies nukkui sohvalla päikkäreitä. Päässä jyskytti.
Sillon sain motivaatiopuuskan, en luovuta! Digiboxista nauhalta pyörimään Jutta ja puolen vuoden superdieetit Riitta- jakso ja kyykkyjä tekemään. Vetasin kotitreenin, ja mietin kerkeäisinkö vielä salille zumbaamaan.
Mies alkoi laittaa itselle murkinaa, komensin tekemään mulle palautusjuoman valmiiksi, vetasin treenin loppuun, join palkkarin, pakkasin kamat ja riensin salille. Hyvin kerkesin, edellinen tunti venyi niin kerkesin hiukan hengähtää ennen jumppasaliin pääsyä.

Salilla oli edellisen tehotunnin jälkeen erittäin huono ja hikinen ilma. Mietin että mitähän tästä tulee, pyörrynköhän kun päässä jyskytti ja hapensaanti oli vaivalloista. Ohjaaja kiirehti musiikit päälle ja sitten se oli menoa. Naureskelin itsekseni, en voinut kuin hymyillä samalla yrittäen pysyä muiden matkassa. Se oli niiin IHANAA. Nautin 100%. Minulle tuli niin hyvä olo. Ja yllätykseksi pysyin erittäin hyvin muiden matkassa, vaikka liian kireälle sidotut kengät alkoivat vähän vaivata, mutta se ei lannistanut.



Kaupan kautta kotiin palasi erittäin onnellinen vaimo ja äiti. Olin yhtä hymyä koko illan, vaikak päänsärky edelleen paukutti ohimolla.

Aloitin salijäsenyyteni huhtikuussa 2012. Olen känyt pääasiassa zumballa, jota on 3-4 krt viikossa. Keväällä kävin helposti 3 krt viikossa, sitten kesäksi harveni ja sitten on tullut käytyä sillon tällön. Mutta joka ainut kerta yllätyn siitä kuinka nautin ja kuinka HELPPOA zumbaaminen on. Ja jos on enemmän porukkaa, niin sen hausekempaa on, vaikka täysi sali ahdistaakin aluksi.



Jos sinä haluat helpoan, hauskan ja tehokkaan tavan kuluttaa energiaa, suosittelen kokeilemaan ja aloittamaan Zumba tanssin. 1-3 krt voivat kauhistuttaa, mutta hyvin nopeasti zumbaaminen alkaa sujua ja jokainen saa tehdä omalla tahdillaan kunnon mukaan. Ja se kunto nousee nopeasti.

Itse en ole kokeillut mitään kotiin ostettavia zumba juttuja, vain youtubesta olen katsellut ja parit tunnit kotona vetänyt. Mutta kaikista parasta on ollut tunneilla, siellä riemu tarttuu.


Oletko sinä kokeillut zumbaa? Kauanko sinä olet rakastanut tätä lajia? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti